Boek vandaag een groepsreis! +39 0541 363210
01 - Informatie en reserveringen
02 - Openingstijden van onze kantoren
03 - Noodnummer tijdens weekenden en feestdagen
04 - Hoe reserveren?
05 - De hotels - De categories
06 - De prijzen
07 - Legende
08 - Kamerindeling
09 - Waarborgsom voor studenten
10 - Vrijplaats
11 - Toeristenbelasting
12 - Reserveringskosten
HOTELS
B.B. = Kamer en ontbijt
H.P. = Halfpension
V.P. = Volpension
S.S. = Supplement Single
S.D. = Supplement Dubbel
RESTAURANTS
De prijzen zijn per persoon per maaltijd en inclusief:
pasta – hoofdgerecht met bijgerecht – fruit of dessert
toeslag drankje: 1 niet alcoholhoudend drankje (soft drink)
toeslag mineraalwater: ½ liter
SPECIAL MAALTIJDEN
Niet alle hotels en restaurants kunnen speciale maaltijden serveren (coelikie, allergieën, culturele of religieuze redenen, etc). Deze zullen dan ook ruim op voorhand doorgegeven moeten worden.
Het kan zijn dat er toeslagen voor deze speciale maaltijden worden gevraagd. Als alternatief kan gevraagd worden deze speciale producten zelf mee te brengen.
U wordt verzocht zich nauwgezet aan de volgende adviezen te houden:
Het hotel of restaurant telefonisch op de hoogte te brengen van de exacte aankomsttijd. De tijden voor lunch en diner zo stipt mogelijk te respecteren. De hotelier een dag van te voren in te lichten i.v.m. eventuele lunchpakketen. Een deelnemerslijst, waarop naam, geboortedatum en woonplaats staan aangegeven op papier met briefhoofol van de school.
BELANGRIJK : VERANDERING AANTAL DEELNEMERS/FACTURERING
• Het is absoluut noodzakelijk dat de groepsleider de reisdocumenten corrigeert, indien het aantal deelnemers niet overeenkomt met het reële aantal.
• In de meeste gevallen, zal het aantal deelnemers dat op de vouchers vermeld staat gebruik worden voor het opstellen van de factuur. Er zijn diensten, zoals bijvoorbeeld de maaltijden in restaurants, waarvoor het enige geldige dokument de voucher is die op het moment van de levering van de dienst wordt afgegeven. Deze gegevens kunnen later niet gecontroleerd worden en zijn dus niet weerlegbaar.
• Desondanks kunnen bepaalde hotels en restaurants toch factureren op basis van het laatst ontvangen aantal deelnemers/kamerslijst of veranderingen in aantal accepteren tot 48 uur voor aankomst.
• Het is mogelijk dat hotels en restaurants tot 100% annuleringskosten aanrekenen in geval van no-show of annulering op het laatste moment.
• Wat betreft de reserveringen van ferries, boten, vliegtuigen en treinen, zijn de voorwaarden van de verschillende vervoersmaatschappijen van toepassing. Het is uiterts moeilijk om de tickets van de niet vertrokken personen te recupereren.
• Bezwaren op een factuur worden alleen geaccepteerd indien deze binnen een termijn van 20 dagen na uitgifte van deze worden gemeld. Na deze termijn beschouwen wij ons geautoriseerd om de gevraagde betalingen uit te voeren en zullen bezwaren niet meer in overweging kunnen worden genomen.
VERTRAGINGEN: Eventuele vertragingen kunnen er toe leiden dat een dienst niet meer geleverd kan worden. Deze dienst zal echter wel in rekening gebracht worden.
ZWEMBADEN: De zwembaden van de hotels in Italië zijn normaal gesproken van half/eind mei tot half/eind september geopend. Buiten deze periode om zijn de niet overdekte zwembaden gesloten.
TOURINGCARPRIJZEN: Eventuele stijgingen van de benzineprijs kunnen een prijsverhoging tot gevolg hebben. De gepubliceerde prijzen zijn de prijzen die we met onze gebruikelijke maatschappijen hebben. In het geval dat deze maatschappijen niet in staat zijn de gevraagde diensten te leveren (vooral in het geval van late reservering) zouden de aangegeven prijzen enigzins kunnen veranderen.
KRAANWATER GEDURENDE DE MAALTIJDEN: Op basis van het ministerieel decreet van 24.03.05. (Ministerie van productieve activiteiten) zouden sommige hotels en restaurants geen kraanwater bij de maaltijden kunnen serveren.
PRIJZEN VOOR GIDSEN: In de in onze catalogus vermelde prijzen zijn de entrées in musea en monumenten niet inbegrepen.
NEDERLANDSTALIGE GIDSEN : Deze zijn niet in alle italiaanse steden beschikbaar. Aangezien het aantal nederlandstalige gidsen ook in de grote steden schaars is, kunnen deze iets duurder zijn dan de in onze brochure vermelde prijzen, die geldig zijn voor frans-, duits-, en engelstalige gidsen. Wij verzoeken U vriendelijk de diensten voor nederlandstalige gidsen zo vroeg mogelijk te reserveren.
AUDIOSYSTEEM: Voor succesvolle excursies met gids is het aangevolen koptelefoontjes te voorzien gedurende alle geleide bezoeken. Het gebruik van deze koptelefoontjes is verplicht voor vele geleide bezoeken aan kerken, musea en exposities. Koptelefoons kunnen via Caravantours worden gereserveerd.
Betaling uitsluitend via SWIFT aan onze bank:
CREDIT AGRICOLE
Agentschap Rimini
IBAN: IT27 L 06230 24293 000031237955
BIC: CRPPIT2P773 - a/c 000031237955
CAB: 24200 - ABI - 03273 - CIN: L- CIN EUR: IT27
of
SOLUTION BANK
Agentschap Rimini
IBAN: IT06 B 03273 24200 000309800501
BIC: CRDRIT2F - a/c 000309800501
CAB: 24200 - ABI - 03273 - CIN: B- CIN EUR: IT06
Kosten van de overschrijving zijn ten laste van de klant.